by Chris Bodenner

Scott Lucas captions the above screenshot:

1530 GMT: Egypt State TV is speaking live with anti-Mubarak protesters surrounding the State TV building. A Nile TV anchor tells a protester on phone: "We fell into a trap" and were given misinformation in the first few days. Another anchor declares, "We want to reach a common ground for dialogue. We admit mistakes."

1530 GMT: Al Jazeera English says that only about 15 people are at State TV staffing the channel.

Signs of a shift by State TV started yesterday:

There has been a significant change in editorial tone of Egypt's state TV in the past few hours - no longer hiding protests, but showing the masses gathered in Tahrir Square. Presenter and guest openly criticising former ministers - by name - accusing them of corruption, greed and misuse of power

State TV cameras also began showing the same kind of footage of Tahrir Square as Al Jazeera.

We want to hear what you think about this article. Submit a letter to the editor or write to