by Patrick Appel

A reader forwards along this 2008 Guernica article on the network:

I asked about whether the reporters and producers, many of whom have left jobs at places like CNN and the BBC to come work for the fledgling station, are disappointed that not a single major cable or satellite network in the United States has agreed to carry the channel. Comcast, Charter, Time Warner, Dish Network and DirecTV all passed.

“We’re fairly sure our programming is of interest,” said Stebbins, side-stepping a bit. “We knew that we’d be forced to look for non-traditional means of distribution.”

Indeed. Though approximately 120 million homes from Jerusalem to Jakarta to Germany tune in toAJE every day, the station has been all but shut out of the U.S. market. Unless you live in Burlington, Vt., or Northeast Ohio, where two local cable networks defied the industry by adding the channel to their line-ups, the only way to see the channel’s programming is on YouTube, or by paying for either a subscription broadband service or a satellite dish from French company GlobeCast. In Washington,D.C., a tiny satellite company called Washington Cable has the channel available, but so far, its customers several government agencies, as well as a small number of apartment complexes, including the famed Watergate don’t want it.

We want to hear what you think about this article. Submit a letter to the editor or write to letters@theatlantic.com.