This article is from the archive of our partner .

From the outside, political radicals and TV stations often make for strange bedfellows (are your ears buzzing, Al?). But who would have expected Julian Assange to pair up with a state-owned television network in Russia to air his new show? The Guardian lays its suspicions  about the Kremlin-controlled TV station a little thick in its report on the deal struck between Assange and Russia Today to broadcast The World Tomorrow, "It's the television channel that has given voice to a thousand anti-western conspiracy theories, while avoiding criticism of the hand that feeds it... Now state-run Russia Today, the Kremlin's English-language propaganda arm, has forged an unlikely partnership – with the self-proclaimed defender of truth and freedom Julian Assange."

"Unlikely" indeed, though we can think of one area where Assange and the Kremlin agree: Neither is keen on the U.S. We're going to have to wait to see how their their mutual suspicion of the United States plays out when the 10-episode series (which will be filmed at the house where Assange serves his house arrest) debuts in March. What we don't know yet: Who will be interviewed. But expect some more buzz around Assange in the coming weeks once those names start leaking.

This article is from the archive of our partner The Wire.